Emlak ilanlarında olumlu
yazılar yazın.
İyi ve etkili hazırlanmış
reklam metinleri satış performansınızı olumlu etkiler. Google’da
arama/araştırma yapan potansiyel müşterilerin web sitenizi ziyaret etmelerinin
başlıca nedeni ilan içeriğinizdir. İlan içeriğiniz
hedeflediğiniz satış performansını yakalamanızda önemli bir rol oynar.
İlan metninizi yazarken, hedef kitlenizin ihtiyacına yönelik kelimeler öbeğini kullanarak, potansiyel müşterileri sitenize çekmeyi hedeflemelisiniz. Binlerce ilan arasından alıcıların dikkatini çekip, geri dönüşüm sağlamak kolay gibi görünse de epey zahmetli bir iş.
Potansiyel emlak
müşterileri, görsellerle birlikte içerik yazılarını hayalinde canlandırdığını
düşünürsek emlak reklamcılığı bu anlamda çok önemli bir yer ediniyor.
Satmak veya kiraya vermek
istediğiniz bir emlak ilanı ancak etkili yazılırsa insanların ilgisini
çekebilir. Etkili emlak reklamları yazarken düzgün gayrimenkul dilini
kullanabilmek ve ilgi oluşturmak, açıklamaları anlaşılır yazmak için nasıl bir
yol izlemeniz gerekli bilmeniz gerekiyor. İşte bazı ipuçları.
Satılık/Kiralık emlak
portföyünüz hakkında güçlü bir açılış paragrafı yazın. Örneğin, “harika
deniz manzaralı”, ”doğanın içindeki huzur”.
Gayrimenkulun en iyi
özelliklerini anlatın. Banyo ve yatak odası sayısı, peyzaj özellikleri, en iyi
görüntüleri, manzarası, geniş salon ya da yüzme havuzu gibi diğer çekici
ekstralar ekleyin.
Emlağın temel özelliklerini
listeleyin:
Yatak odası sayısı
Banyo sayısı
Manzara
Gömme dolaplar
Havuz
Yeni mutfak
Garaj
Konum / Mahalle
Müşterinin dikkatini çekmek
ve talebi artıracak açıklayıcı kelimeler kullanın.
Çekici
Büyüleyici
Harika
Klasik
Hoş
Nefis
Kusursuz
Lüks
Muhteşem
Benzersiz
Eşsiz
Potansiyel müşterileri
doğru reklama yönlendirin. Örneğin, Okul çağındaki çocuklu aileler için ”Okula
Yakın” veya sağlık çalışanları için ”Hastane Arkası” gibi ilan yazılarınızı
yönlendirebilirsiniz.
Evin fiyatı ile ilgili
bilgiyi verin. Fiyatsız bir reklam müşteride çok pahalı bir algı
yaratabilir. Daha açık ifade edecek olursak tuzak bir reklam kampanyası algısı
oluşturur.
Çok sayıda kısaltmalar
kullanmaktan kaçının. Reklam metniniz müşterinizin kafasını
karıştırmamalı. Anlaşılması zor bir reklam metni potansiyel
müşterilerinizi kızdırabilir ve bir sonra ki listelemede rakip arama
sonuçlarına yönlendirebilir.
Aklınızda müşterilerinizin
kim olduğuna dair bir olasılık var olsa da, belirli bir kitleye reklamınızı
asla odaklamayın. Her bütçeden nitelikli potansiyele sahip müşterilerinizi
düşünün.
Reklam boyunca olumlu
kelimeler kullanın. ”Eski”, “Küçük”, “Masraflı” başlayan başlık yazarsanız
alıcılar için olumsuz bir durum oluşturursunuz. ”Sevimli”, ”Rahat”, ”Manzaralı”
başlıkları ile başlayan emlak reklamları potansiyel alıcılarda merak
uyandıracaktır.
Emlak reklamını, arama
motorunda bir yazı ile bitirin. “Acil İhtiyaçtan Satılık Daire” ya da “Kelepir
Dükkan” yazıları detaylı arama sonuçlarında alıcılar için dikkat çekecektir.
İletişim bilgileri eklemeyi
unutmayın. Potansiyel müşterilerinizin sizinle kolay temasa geçebilmelerini
sağlayın. Sizinle ilgili tüm iletişim bilgilerini (iş numarası, cep numarası,
e-posta adresi) dahil edin.
Hemen iletişime
geçmelerini teşvik eden bir kapanış açıklaması yazın. “Evimizin tüm
özelliğini görmeniz için bize bir randevu verin”.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder