22 Aralık 2014 Pazartesi

ETKİLİ EMLAK İLANLAR NASIL YAZILIR : Emlak reklamlarında olumlu yazılar yazın. İyi ve etkili hazırlanmış reklam metinleri, satış performansınızı olumlu etkiler. Google’da arama/araştırma yapan potansiyel müşterilerin web sitenizi ziyaret etmelerinin başlıca nedeni reklam içeriğinizdir. Reklam içeriğiniz hedeflediğiniz satış performansını yakalamasında önemli bir rol oynar.


Reklam metninizi yazarken, hedef kitlenizin ihtiyacına yönelik kelimeler öbeğini kullanarak, potansiyel müşterileri sitenize çekmeyi hedeflemelisiniz. Binlerce ilan arasından alıcıların dikkatini çekip, geri dönüşüm sağlamak kolay gibi görünse de epey zahmetli bir iş. Potansiyel emlak müşterileri, görsellerle birlikte içerik yazılarını hayalinde canlandırdığını düşünürsek emlak reklamcılığı bu anlamda çok önemli bir yer ediniyor.

Satmak veya kiraya vermek istediğiniz bir emlak ilanı ancak etkili yazılırsa insanların ilgisini çekebilir. Etkili emlak reklamları yazarken düzgün gayrimenkul dilini kullanabilmek ve ilgi oluşturmak, açıklamaları anlaşılır yazmak için nasıl bir yol izlemeniz gerekli bilmeniz gerekiyor. İşte bazı ipuçları.


Satılık/Kiralık emlak portföyünüz hakkında güçlü bir açılış paragrafı yazın. Örneğin, “harika deniz manzaralı”, ”doğanın içindeki huzur”.

Gayrimenkulun en iyi özelliklerini anlatın. Banyo ve yatak odası sayısı, peyzaj özellikleri, en iyi görüntüleri, manzarası, geniş salon ya da yüzme havuzu gibi diğer çekici ekstralar ekleyin.
Emlağın temel özelliklerini listeleyin:

Yatak odası sayısı
Banyo sayısı
Manzara
Gömme dolaplar
Havuz
Yeni mutfak
Garaj
Konum / Mahalle
Müşterinin dikkatini çekmek ve talebi artıracak açıklayıcı kelimeler kullanın.
Çekici
Büyüleyici
Harika
Klasik
Hoş
Nefis
Kusursuz
Lüks
Muhteşem
Benzersiz
Eşsiz

Potansiyel müşterileri doğru reklama yönlendirin. Örneğin, Okul çağındaki çocuklu aileler için ”Okula Yakın” veya sağlık çalışanları için ”Hastane Arkası” gibi ilan yazılarınızı yönlendirebilirsiniz.

Evin fiyatı ile ilgili bilgiyi verin. Fiyatsız bir reklam müşteride çok pahalı bir algı yaratabilir. Daha açık ifade edecek olursak tuzak bir reklam kampanyası algısı oluşturur.

Çok sayıda kısaltmalar kullanmaktan kaçının. Reklam metniniz müşterinizin kafasını karıştırmamalı. Anlaşılması zor bir reklam metni potansiyel müşterilerinizi kızdırabilir ve bir sonra ki listelemede rakip arama sonuçlarına yönlendirebilir.

Aklınızda müşterilerinizin kim olduğuna dair bir olasılık var olsa da, belirli bir kitleye reklamınızı asla odaklamayın. Her bütçeden nitelikli potansiyele sahip müşterilerinizi düşünün.

Reklam boyunca olumlu kelimeler kullanın. ”Eski”, “Küçük”, “Masraflı” başlayan başlık yazarsanız alıcılar için olumsuz bir durum oluşturursunuz. ”Sevimli”, ”Rahat”, ”Manzaralı” başlıkları ile başlayan emlak reklamları potansiyel alıcılarda merak uyandıracaktır.

Emlak reklamını, arama motorunda bir yazı ile bitirin. “Acil İhtiyaçtan Satılık Daire” ya da “Kelepir Dükkan” yazıları detaylı arama sonuçlarında alıcılar için dikkat çekecektir.

İletişim bilgileri eklemeyi unutmayın. Potansiyel müşterilerinizin sizinle kolay temasa geçebilmelerini sağlayın. Sizinle ilgili tüm iletişim bilgilerini (iş numarası, cep numarası, e-posta adresi) dahil edin.

Hemen iletişime geçmelerini teşvik eden bir kapanış açıklaması yazın. “Evimizin tüm özelliğini görmeniz için bize bir randevu verin”.

Dopingli ilanın ziyaretçi sayısı, dolayısıyla alıcı sayısı kat kat artar.
Dopingler binlerce ilan arasında ilanınıza büyük avantaj kazandıracaktır. Dopingi olan ilanlar; 
  • Vitrinlere(*) çıkabilir,
  • Arama sonuç listelerinde üst sıralara yükselebilir
  • Diğer ilanlardan daha ilgi çekici görünüm kazanabilir.
Tercih ettiğiniz dopingi;
  • İlan kayıt işlemi sırasında,
  • Ya da ilanınız yayınlanmaya başladıktan sonra,
dilediğiniz zaman alabilirsiniz. Ayrıca, onaylanmamış Yayında Olmayan İlanınıza da (**) doping alabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder