Emlakçılık mesleğinde
başarıyı oluşturan bir çok etken birbiriyle bağlantılı. Her şeyden önce güven
olgusunu yansıtabilen kişi ve firmalar her zaman kazanan olacaktır.
Emlakçılık sektörüne giriş
yapmak için önce işin yasal kısmından başlamak gerekiyor. 18 yaşında ve lise
diplomasına sahip iseniz, bölgenizdeki ticaret odaları veya emlak derneklerinin
açmış olduğu kurslardan yararlanarak emlak belgenizi alabilirsiniz.
Alacağınız eğitimlerle
kendinizi sürekli olarak geliştirmelisiniz. Unutmayın emlakçılıkta
başarılı olmak için sektörel bilgiye, iyi bir donanıma, yönetimsel becerilere,
etkili iletişim gücüne, geniş bir çevreye ve girişimci bir ruha sahip olmanız
gerekir.
Gardırobunuzu baştan aşağı
yenileyin. Emlakçılar, profesyonel giyimli, temiz ve bakımlı olmalı. Rahat bir
kot pantolon ve spor ayakkabıları, koyu ve açık renkli takım elbise, kravat,
etek, ceket, gece elbisesi, kalem, kartvizitlik gibi aksesuarlara sahip
olmalısınız.
Çevre. Yeni müşteriler elde
etmenin en iyi yolu bölgenizde iyi bir sosyal çevre oluşturmalısınız. Aynı
zamanda sosyal medyada oluşturacağınız geniş bir ağ, güçlü bağlantılar
edinmenize faydalı olur.
Pazarı araştırın. Ortalama
ev fiyatları, trendleri ve yerel emlak piyasasını bilmek size, müşterilerinize
en iyi fiyatları sunmanızı sağlar. Müşteri ve çevrenizdeki kişilerin gelecekte
sizi tavsiye etmelerini istiyorsanız en iyi fiyatları ve en iyi hizmeti sunmak
zorundasınız.
Müşterileriniz ile konuşun.
Emlakçı olmak, sosyal ve iş ilişkilerini etkin kullanmayı gerektirir.
Müşterileriniz ile konuşmak, onların ihtiyaçlarını anlamak ve onlarla dost
olmak satış sürecinin tüm taraflar için daha kolay şartlarda oluşmasını sağlar.
Diğer emlakçılarla
paylaşımda bulunun, danışın. Emlakçılar kendi aralarında işbirliği içerisinde
olmalı, ikili ilişkilerini geliştirmeli. Kendi portföyünde olmayan bir talebin,
emlakçı ağındaki meslektaşlarla paylaşılması sektörün itici gücünü oluşturur.
Her şeyi düzenleyin,
düzenli olun. Emlakçılar birden fazla müşterilerle ilgilenmek zorunda
kalabilir. Gelen talep ve istekler birbirinden farklı emlak türleri olabilir.
Doğru bir organizasyon sistemi (Etkinlik takvimleri oluşturmak,
organizasyonlara katılmak, emlak pazarlama kampanyaları
hazırlamak) oluşturmak işlerinizi daha kolay takip etmenizi sağlar. Sizin
için nelerin işe yaradığını, nelerin öncelikli olduğunu bilmeniz gerekir.
Gayrimenkul geliştiricileri
ile mutlaka tanışın. Yatırımcı, mimar, avukat, müteahhit çevrenizi
genişletin. Yeni bağlantılar kurarak onlarla iletişime geçin. Müşteri
portföyünüzü, satış rakamlarınızı ve tavsiyelerinizi ikili görüşmelerinizde
bilgilerine sunun. Geliştiriciler ile çalışma daha çok iş akışı sağlayacaktır.
Bir ev satışı
gerçekleştirdiğinizde müşterinize bir hediye verin. Firmanızı ve sizi
hatırlamasını sağlayacak, çok da pahalı olması gerekmeyen bir hediye
müşterilerinizi memnun edecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder