Pazarlama planı
oluşturma, sizi potansiyel müşterilere, en az maliyetli ve en kolay yoldan
ulaştırmasını sağlar.
Pazarlama planı oluşturmak kritik faktörlere
odaklanmanıza yardımcı olacaktır.
Gayrimenkul pazarlama
planını hazırlarken yöneticiler için bir görev listesi oluşturun. Firmanızın
ticari veya konut alanlarına odaklanmasını sağlayacak kısa bir yol haritası
hazırlayın. Bölgenizdeki konut pazarından pay almayı düşündüğünüz oranları
belirleyerek, işletmeniz için fiziksel bir konum sağlayın.
Yönetim ekibinizi
tanımlayın. Yönetim ekibinizin isimlerini ve görevlerini listeleyin.
Müteahhitler ve gayrimenkul danışmanları için ayrı bir listeleme yapın.
Diğer gayrimenkul firmalarını
inceleyin. Hizmetler, fiyatlar ve bölgedeki diğer gayrimenkul sağlayıcıları
tarafından sunulan oranları analiz edin.
Müşterilerinize, en
kısa sürede düşük faizli kredi sağlamak için gereken süreyi tanımlayın.
Her rakip firma için
isim, yöneticiler, iş adresi ve web sayfalarını listeleyin.
Hedef kitlenizdeki
müşteri türlerini not edin. Ticari gayrimenkul pazarlama planı oluşturmak
isterseniz, bölgenizdeki sanayi alanlarını ve işlek caddeleri değerlendirin.
Müşterileri tanımlayın.
Mevcut ve potansiyel müşteri tabanı ile hedeflediğiniz pazarın ne kadar büyük
olduğunu açıklayın. Örneğin yaş, cinsiyet, medeni durum ve hedef pazarınızın
gelir düzeyi gibi özellikleri araştırın.
Konut ve ticari
gayrimenkul pazarında, satın alma ve kiralama oranlarını tanımlayın.
Potansiyel
müşterilerinizin yaşadığı, eğlence, yeme-içme ve sosyal alanlara gidin. Hedef
kitleniz hakkında önemli bilgileri öğrenmeniz gerektiğini unutmayın. Potansiyel
müşterilerinizi iyi tanımak demek, gayrimenkul satış şansınızı güçlü oranda
arttırır.
Firmanızın yer alacağı
reklam mecralarını tanımlayın. Örneğin, emlak haberleri yayıncılığı yapan web
siteleri, emlak dergileri gibi süreli yayınlardan aylık reklamlar alınabilir.
Haftalık basın
bültenleri oluşturun. Emlak bültenlerinizi internet ve emlak medyasındaki
kurumlara gönderin. Çevrimdışı el ilanları, kataloglar ve hedefli çevrimiçi
toplu mail, sosyal medya kampanyaları oluşturun. İnternet yoluyla pazarlamaya
ağırlık verin.
Etkili bir bütçe
oluşturun. Bütçe harcamalarınızı takip edeceğiniz muhasebe programları
kullanın.
Tamindir.com sitesinden
size uygun ücretsiz muhasebe programları edinebilirsiniz. Pazarlama bütçenizi
kontrol altında tutmalısınız. Gereksiz veya plansız harcamalarla bütçe açığı
vermemeye dikkat edin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder