Bizzat görmediğin bir emlakı satışa sunma. Bilmediğin, incelemediğin bir emlakı satamazsın.
Mal hakkında sorulabilir her soruya cevap verecek kadar bilgi sahibi ol. Düşüncelerini bir kağıda yaz, bazı müşteriler dinleyerek değil okuyarak daha iyi anlarlar.
Müşterilerin dili ile konuş. Onları sakın küçümseme.
Müşteri kendi açısından avantajlı görmediği bir malı ne alır ne de satar. İyi bir sebep
göstererek müşteriyi ikna edebilirsin.
Yalan söyleme ve yanlış bilgi verme. Müşterilerin çoğu aldatılma endişesi taşırlar.
Yalanın yakalandığı anda müşteriyi kaybedersin.
Müşterilerle sakın tartışmaya girme. Haklı bile olsan büyük bir olasılıkla satış şansını
kaybedersin.
Mümkün olduğu kadar kısa sürede müşteriye emlakı göster. Aynı emlakı satın almaya karar verecek kişi birden fazla ise (karı koca gibi), onların hepsine birden emlakı göster. Onlarla ayrı ayrı görüşme yapma.
Azar azar zaman ayırarak çok sayıda müşteri ile görüşüp hiç satış yapamama yerine birkaç müşteri üzerinde yoğunlaş.
Nazik bir dille konuş ve müşteriye soru sorma fırsatı ver. Konuşma sırasında ne zaman durmak gerektiğini bil.
Zaman kazanmak ve mesafe almak için telefondan yararlan. Konu hassas ve önemli ise kişisel görüşmenin daha iyi olduğunu unutma.
Müşterilerin çoğu, işi yoğun olan insanlardır. Onların zamanını israf etme.
Rakiplerinden korkma. Akıllı ve gayretli çalıştığın sürece emlak pastasından payını alabilirsin.
Hiçbir varsayıma dayanma. Kendine olan aşırı güvenin, satış fırsatlarının çoğunu kaybettirir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder