16 Mart 2015 Pazartesi

METREKARE BİRİM ÖLÇÜSÜNÜN GAYRİMENKUL PAZARLAMASINDAKİ YERİ


Gayrimenkullerin pazarlanması ve tanıtımında metrekare birim ölçüsü ve bu ölçünün müşteride yaratmış olduğu psikolojik etkiler pazarlama faaliyetlerinin başarıyla sonuçlanmasında önemli yer tutmaktadır. Özellikle günümüz müşteri profillerini incelediğimiz zaman alıcıların ortak noktalarından en önemlisinin aracı ve satıcıdan daha bilgili ve konu hakkında daha fazla araştırma yapmış olduklarını görmekteyiz.Günümüzde gayrimenkul yatırımı yapan bireylerin dikkat ettiği en önemli etkenlerin başında özellikle gayrimenkulün metrekare alanı gelmektedir.



Gayrimenkullerde Metrekarenin Önemi

Gayrimenkul pazarlama stratejilerinden en önemlisi metrekare alan üzerine kurulmaktadır. Evi satın alacak veya kiralayacak bireylerin yerleşim ve yaşam alanlarını belirleyen faktörler metrekare ve oda sayılarıdır. Gelişen teknolojiler sonucunda oda sayılarını hareket eden paneller ile arttırmak ve azaltmak mümkün iken, metrekare konusunda herhangi bir değişime gitmek mümkün olmamaktadır. Bu sebepten dolayı yatırımcılar, oda sayılarının yanında kullanılabilir alan ölçüsüne de önem vermektedir. Bazı gayrimenkullerde oda sayıları fazla olmasına rağmen, biçimsiz bölmeler sonucunda kullanışsız odalar ortaya çıkmaktadır. Bu nedenden dolayı genel olarak oda sayılarından çok kullanılabilir alanlar önem teşkil etmektedir.



Bazı Gayrimenkul Danışmanlarının Metrekare Konusundaki Algı Hataları

Gayrimenkul pazarlaması konusunda en önemli etkenlerden olan metrekarenin hesaplanmasında çoğu zaman gerek mal sahiplerinin, gerekse de pazarlanmaya aracılık eden gayrimenkul danışmanlarının hataları bulunmaktadır. Gayrimenkulün satılması veya kiralanması konusuna karar verildikten sonra, gayrimenkul danışmanıyla çalışmak isteyen mal sahipleri gayrimenkul şirketlerine başvurarak gayrimenkulünün satılması veya kiralanması için kayıt bırakmaktadır, alınan ilk kayıtlarda gayrimenkulün oda sayısı, metrekaresi, yaşı vb. özellikler yer alır. Çoğu zaman danışmanlar hiç araştırma gereği duymadan, bu bilgileri güvenilir kabul etmektedirler. Pazarlama konusunda yanlış aktarılan bilgilerin doğru kabul edilerek müşteriye aktarılması, ilerleyen safhalarda önemli sorunlara neden olmaktadır.

Günümüzde gayrimenkullerin pazarlanması başlı başına uzmanlık gerektirmektedir. Bu alanda çalışacak olan gayrimenkul danışmanları sadece mal sahibinden alınan bilgilere bağlı kalmamalıdır. Pazarlanması düşünülen gayrimenkul, bizzat danışman tarafından görülmeli, metrekare ölçümü metre veya elektronik metreyle yapılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder